Nuffnang Ads

Tuesday, April 03, 2012

Short Holiday a.k.a getaway

ACIK RASA ....teruja sebab baru balik bercuti pendek (short holiday) ke Grand Lexis Port Dickson. Alah yang bilik ada swimming pool tu. Villa achieq tu (cheh macam sendiri punya) dekat water chalets.

Pada Achieq orang yang buat tempat itu sangatlah bijak . for my family, sangatlah memorable sebab kami sekeluarga sangatlah happy dapat mandi manda tanpa dilihat oleh orang lain. Walaupun harga untuk satu malam adalah mencekik tekak jugak hehe iaitu dalam RM600 ++ but  for me its still worth it.

Lepas ni achieq rasa , achieq akan ambik di garden pool villa sajork sebab malam ada agak ketakutan mendengar air laut menderu dan dan kat dlm villa itu ada see thru glass window , so sangatlah eerie if mlm2 tengok air laut itu. we all tutup dengan bantal der....hahahahaa. Achieq ni beranak kecik sangatlah tidak digalakkan utk lihat memalam. scary ah.

Malam lepas makan we all berendam sekali lagi tapi sejuk kedi lah masing2. my princesses enjoylah sbb sebelum sebelum ini pergi holiday mana nak ada swimming malam2 kan. oh ya dalam villa itu ada kitchenette so adalah microwave oven and kettle so bolehlah buat masak2 soupy or maggi . ada juga disediakan mangkuk kecil and sudu garpu untuk dua orang. bolehlah . Yang special dekat sini disediakan bahan2 minuman lebih daripada teh atau kopi aje tp yang in ada bermacam-macam jenis teh, ada jasmine teh , green tea, ice lemon tea, gula perang dan berbagai bagai jenis gulalah. memang perfectto.

Untuk servis pelanggan, achieq boleh bagi 4 per lima sebab apa, memanglah mereka berikan yang terbaik tapi bila some staff  tengok kita orang Malaysia dan melayu terus lain plak senyuman dia. pelik gak tu. macam double standard pulak. but anyway, maybe some of them are very judgemental i guess. whatever!! full stop.

Meh tengok gambo ek (style org johor ckp) ahaks.
puteri 4 x sabor nak mandi ..."mama when is my turn" ?

3 puteri tengah seronok berenang

folks, that's all for now
nak pergi lagi? nak nak nak

No comments: